sâmbătă, 2 ianuarie 2010

Produsele bio, o nişă în continuă dezvoltare

Valoarea aproximativă a pieţei în 2009 a fost de 50 mil. RON
Criza economică nu a afectat acest segment

Piaţa produselor bio este una nouă, aflată în ascensiune, iar reprezentanţii acesteia sunt încrezători în dezvoltarea acestui segment în 2010. Spre deosebire de alte domenii pentru care anul 2009 şi criza economică au reprezentat o provocare ducând la scăderea vânzărilor, piaţa produselor bio a fost mai puţin afectată.
Piaţa produselor bio fiind în stadiu incipient, nu există date oficiale privind valoarea acesteia. Reprezentanţii Life Care au estimat valoarea pieţei la suma de 50 milioane de RON, faţă de nivelul de 40 milioane RON de anul trecut.
Nicoleta Micu, Managing Partner BioMania Group, confirmă şi ea lipsa datelor, spunând că elementele principale care explică lipsa acestora sunt faptul că piaţa este la început, iar firmele de cercetare "nu fac încă măsurători pentru această categorie", dar şi confuzia la nivelul consumatorilor şi companiilor între produsele bio şi produsele naturale. "O parte din jucătorii prezenţi pe piaţă declară că piaţa s-ar situa la nivelul zecilor de milioane de euro, dar nu există încă cifre oficiale care să confirme acest lucru", a explicat Nicoleta Micu.

Mai multe aici.

Niciun comentariu: