Raport de cercetare: Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2008
.........
1. Vodafone – 34 de mentionari(45%)
2. Petrom – 29 de mentionari (38%)
3. Tuborg – 17 mentionari (22%)
4. Orange – 15 mentionari (20 %)
5. Unicredit Tiriac Bank – 14 mentionari (18%)
La mica distanta de primele 5 pozitii s-au clasat:
Coca Cola (11 mentionari), Cosmote (10), BRD (10) si P&G (10).
Alte companii care s-au bucurat de aprecierea bloggerilor (1, 2, 3 sau 4 mentionari) au fost:
Germanos, Mol, Realitatea-Catavencu, Vel Pitar, Toyota, Holcim, Henkel Romania, Grupul Pro, Carpatcement Holding, Terapia Ranbaxy, Ikea, Eurotherm Piatra Neamt, Nokia, Ursus Breweries, Johnson Wax, Carrefour, Bucharest Arena, BitDefender, Banca Transilvania, Amway Romania, DHL, Synergy Communications, SIVECO, Samsung, REMAT Holding, Romsir, Ringier Romania, Renault, Recolamp, Raiffeisen Bank, ICPE-CA, Tamada, Western Union, Technoelectric Bucuresti, Abn Amro (RBS Romania), MarketOnline, LaborMed Pharma, JTI Romania, Sofiaman Tg. Neamt, SolTech si Ibcoenerg.
.............
De aceasta disponibilitate a bloggerilor de a aprecia companiile care investesc in protectia mediului au beneficiat in primul rand Tuborg, Unicredit Tiriac Bank si Coca Cola. Toate cele 3 companii au avut in 2008 campanii cu o notorietate foarte buna, in randurile bloggerilor: Tuborg – Umbrela Verde, Unicredit – Cicloteque si Padurea noastra, Coca Cola – Cartea Dunarii albastre. Tuborg si Unicredit sunt doua cazuri speciale, ele obtinand o notorietate buna in randurile bloggerilor si datorita actiunilor de comunicare cu acestia, din 2008.
De asemenea, este interesant cazul Petrom, care isi pastreaza un loc 2 in preferintele bloggerilor (fata de locul 1 in editia anterioara a Bilantului). Petrom este apreciat nu doar pentru proiectele referitoare la mediu (Parcurile Viitorului sau Respect pentru viitor) ci si pentru incurajarea comportamentului civic, pentru investitia in educatie (ex. Olimpicii Petrom) sau pentru incurajarea sportului (Crosul Petrom).
O evolutie importanta este cea a Vodafone, care urca de pe pozitia 2, la editia anterioara a Bilantului, pe prima pozitie in preferintele bloggerilor. Desi compania nu a derulat campanii de notoritate, in afara de Reciclam.ro, majoritatea celor care nominalizeaza Vodafone recunosc omniprezenta companiei in toate domeniile responsabilitatii sociale. O notorietate foarte buna au avut donatiile in domeniul sanatatii si al persoanelor defavorizate. De altfel, Vodafone a beneficiat in mod evident de o crestere a sensibilitatii bloggerilor fata aceste doua domenii, sensibilitate care e probabil sa fie influentata de agenda media din primele luni ale lui 2009, cand s-a derulat Bilantul.
Sursa.
Albania anunță închiderea TikTok pentru cel puțin un an
Acum 35 de minute