Reprezentanţii Agenţiei pentru Protecţia Mediului Mureş se opun construirii unei porţiuni de drum care leagă judeţele Mureş şi Harghita la Lăpuşna deoarece s-ar distruge un nentru genetic pentru carnivore mari, centru de importanţă europeană.
„Porţiunea respectivă este arie protejată, acolo este centrul genetic pentru carnivore mari-râs, lup, urs- de unde ia toată Europa exemplare. Sunt specii protejate însemnate cu steluţe, singura şansă de perpetuare a respectivelor specii. Nu înţelegem insistenţa Consiliilor Judeţene din Mureş şi Harghita de a asfalta acea porţiune de drum. Poate să rămână drum forestier şi dacă este cazul pe acolo ar putea trece şi o armată. Se fac sau se promit că se fac atâtea autostrăzi care trec prin Mureş, nu ştiu de ce se cramponează de această porţiune”, a declarat Abram Peter, şeful programului „Natura 2000” din cadrul APM Mureş. Reprezentanţii CJ Mureş s-au plâns că drumul dintre Reghin şi limita judeţului Mureş cu Harghita ar putea fi reabilitat doar pe jumătate din cauză că pe o porţiune de 20 de kilometri li se interzice intervenţia. „Am discutat cu cei de la Natura 2000 şi ei ne-au spus că punând asfalt se distruge flora. Atunci am revenit şi am făcut din nou o altă documentaţie tehnică, de la kilometrul 0 la 29,462, unde nu ne mai afectează, deci până la Lăpuşna la barieră. Acolo sper să obţinem fonduri structurale şi să facem drumul respectiv amenajat cum trebuie”, a declarat luni Nicoleta Bochiş, şefa Direcţiei Tehnice din CJ. Întrebată dacă ştie din ce cauză nu se permite intervenţia în acea zonă, Bochiş a spus că parcă a citit acum doi ani ceva în presă, dar nu îşi mai aduce aminte. A declarat că această competenţă revine Romsilva. Conducerea Romsilva Mureş susţine că reabilitarea celor 20 de kilometri nu se face din cauză că porţiunea respectivă este disputată între CJ şi Romsilva şi că nu are încă nici statut de drum judeţean, nici forestier.
Potrivit ultimei variante a Planului de Reamenajare a Teritoriului, care se reface din 10 în 10 ani de către o comisie independentă, porţiunea din acea zonă va trebui să rămână neatinsă. Orice modificare se poate face doar cu acordul Comisiei Europene.
Articolul aici.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu